poniedziałek, 23 września 2013

50 twarzy Greya

Wydawnictwo Sonia Draga, Stron 608
Książka 50 twarzy Greya szybko stała się bestsellerem, a potem kolejne jej części. Mówiło się głośno o wielkim odkryciu, nowoczesnej erotycznej powieści. Koleżanka (wiek - jeszcze kilka lat przed 30-stką) zachwycała się każdą częścią. Więc po takim poleceniu sięgnęłam w końcu po tą słynną lekturę. I co ? I nic. Wieelka rozczarowanie i nuuda. Skąd w takim razie ten zachwyt ? Bo ja nie widzę tu żadnej sensownej fabuły. Anastasia Steele, 23-letnia absolwentka literatury przez przypadek przeprowadza wywiad z bogatym młodym mężczyzną (Christian Grey) i on zaczyna o nią zabiegać do celów seksualnych. Potem ona się zastanawia, zgadza się, zakochuje w nim, on w niej też, ale jego upodobania wydają się silniejsze ... (już końca nie zdradzę dla tych co by chcieli przeczytać).  Postać Greya strasznie przerysowana: jego upodobania sado-maso, uprzejmość, przeszłość (tajemnica) i fura kasy na kontach. Jedna trzecia ksiązki to bardzo dokładny opis stosunków, kilka kartek to studiowanie zawieranej między bohaterami umowy. No i sorry, ale dziewica z wielokrotnym orgazmem ? Myślałam, że nie skończę tej książki (czytanie w autobusie miejskim odpadało, bo było mi wstyd, że czytam taką żenującą powieść), ale mam zasadę, że jak zacznę muszę już przeczytać do końca (no i bujała mnie do snu). 



Możecie zapytać, co sie stało, że przeczytałam 2 część ? A po prostu leżała kupiona w domu, więc szkoda książki.
stron 632

Na moje szczęście Ciemniejsza strona Greya okazała się  ciekawsza, pewnie dlatego, że autorka darowała już te zbędne (jak dla mnie) opisy Christiana i Any uprawiających seks. Było troche więcej fabuły, pojawiła sie była kochanka Greya, wiecej wiemy o pani Robinson, no i niebezpieczna awaria samolotu. Czytanie szło znacznie lepiej, ale szału nie ma.
stron 688




Jest jeszcze 3 część Nowe oblicze Greya, ale nie wiem czy przeczytam. Jeśli nadarzy się okazja do pożyczenia, to pewnie po nią sięgnę, a na razie nie odczuwam potrzeby sprawdzenia co dalej się dzieje z bohaterami.

Dla kogo te książki ? Sama nie wiem, bo myślę że samotna kobieta wolałaby przeczytać romans z bardziej realnymi bohaterami, a gdyby chciała "coś innego" to by włączyła sobie odpowiedni film. Ale to tylko moje zdanie.




Moja ocena:

50 twarzy Greya    3/6
Nowe oblicze Greya   4/6

Książki można kupić TUTAJ.

2 komentarze:

  1. Nie czuję potrzeby sięgnięcia po tą książkę :D Mam zbyt duży szacunek do literatury i nie chcę niszczyć mojego wyobrażenia o książkach, tym popkulturowym chłamem :/ Jest wiele innych, które czekają na przeczytanie i nie zamierzam marnować czasu na "50 twarzy Greya".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do tej pory zadaje sobie pytanie jak to się stało, że ta książka jest bestsellerem ?!!!

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz lub staniesz się obserwatorem, a jeśli jeszcze u Ciebie nie byłam zostaw mi namiary. Na pewno Cie odwiedzę !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...